Looking at the sky makes me want to cry coz do I ever try to fly high enough to reach You?

Friday, October 26, 2012

Panduan Mudah Bersalin untuk Muslimah 1: The Muslimah's Guide to Qur'anic Birthing 1

Assalamua'laikum, (For English Version please scroll down)
Tadabbur saya pada pagi Raya Haji.
Dan orang-orang yang kafir berkata: "Mengapa tidak di turunkan kepada (Muhammad) satu mukjizat dari Tuhannya? "Katakanlah (wahai Muhammad): "Sesungguhnya Allah menyesatkan sesiapa yang di kehendakiNya (menurut undang-undang peraturanNya) dan memberi petunjuk ke jalan agamanya, sesiapa yang rujuk kepadaNya.
(iaitu) orang-orang beriman dan tenang tenteram hati mereka dengan zikrullah. Ketahuilah dengan zikrullah itu, tenang tenteramlah hati manusia  
Surah Ar-Ra'du (Chapter 13), ayat 27-28. 
InshaAllah dengan hati yang tenang, hati yang hidup, dan hati yang bersih, 
InshaAllah kita akan menyerahkan badan kita untuk masuk gear 'auto-pilot' yakni membiarkan ia berfungsi sepertimana ia sudah di programkan; di ciptakan.
Taubat yang ikhlas menyembuhkan, menghidupkan, membersihkan dan menenangkan / menggembirakan hati.
 Merawat hati inshaAllah bererti merawat badan secara fizikal.
 Oleh itu marilah kita menggunakan tempoh kehamilan dan bersalin untuk bertaubat dengan ikhlas kepada Allah dan semakin mendekati Allah. Semoga ia berkekalan selepas itu.
 Semoga Allah menerima "kehamilan dan kelahiran (bersalin)" sebagai ibadah dari kita, semoga Allah mendekatkan kita pada jalan kebenaran dalam usaha kita, dan semoga Allah membersihkan usaha kita dari dosa yang mengotorinya. Ameen.
 
Dengan ingatan tulus ikhlas,
Saudaramu dalam Islam
 
dari ayat 27
 
Akan Datang: Panduan 2
 *******  
My reflection this Eid-ul Adha morning: Surah Ar-Ra'du/Chapter 13: Verse 27-28
Those who disbelieve say: If only a portent were sent down upon him from his Lord! Say: Lo! Allah sendeth whom He will astray, and guideth unto Himself all who turn (unto Him), (27)  
Who have believed and whose hearts have rest in the remembrance of Allah. Verily in the remembrance of Allah do hearts find rest! (28)
InshaAllah when there is peace in our heart,
When our heart is pure and "alive"
so we will release our body to do what it is built/designed to do. 
Sincere Repentance also heals our hearts thus heals our body; 
Let's use this miraculous period to sincerely repent to Allah and get closer to Him and extend this efforts outside pregnancy and birth.

May childbearing, laboring and birth be our ibadah which Allah accepts from us; May Allah show us the way to the Right path in our efforts; May Allah cleanse our efforts from any sins which make it impure. Ameen, ameen, ameen.
 Warmly,
Your Sister In Islam 

Next: Guide 2

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.