Looking at the sky makes me want to cry coz do I ever try to fly high enough to reach You?

Wednesday, July 14, 2010

Love 101: Songs about love


pic googled. Romeo & Juliet, the 'timeless' zenith of "true love". Astargfirullah. Never attempt such foolishness.

Secara realiti mahupun kata-kata, kita tak boleh melampau dalam menyatakan cinta kita kepada manusia. Sayang sekali...seolah-olah lagu-lagu yang di tulis sekarang memang menggambarkan (bukan saja lagu, malahan drama, jalan cerita/plot, etc) bahawa cinta antara lelaki dan perempuan memang menuntut pengorbanan sehabis-habis nya.

Sayang sekali, kerana itu adalah sesuatu yang sesat. Dan yang TIDAK SESAT pula, iaitu sanggup bermati-matian untuk Allah, pula, yang di pandang sebagai 'melampaui batas', 'tak masuk akal', 'gila' dan sebagai nya.

Bagaimana cara nya untuk identify / kenalpasti 'lirik' lagu yang melampaui batas? Apabila kata-kata nya boleh, malahan MESTI di tujukan buat Allah saja. Seperti dalam lirik lagu ini:

Contoh Satu: "Sampai Syurga"
(pernyataan yang melampau di gelapkan)


Ku membenarkan jiwaku
Untuk mencintaimu
Ku persembahkan hidupku
Untuk bersama kamu

Dan diriku untuk kamu
Belum pernah kumerasai begitu

Semua itu telah berlalu
Harapanku palsu
Dan mungkin hari yang satu
Terus ku tertunggu

Di hatiku masih kamu
Belum pernah ku ingin terus memburu

Aku lemah tanpa kamu*
Ku inginmu dampingi ku
Aku fahami aku bukan terbaik
Untuk dirimu

Namun aku tetap aku
Yang terbaik untuk diriku
Hanya satu
Hanya kamu

Ku membiarkan hatiku
Untuk merinduimu
Ku menghamparkan sakitku
Untuk tatapan kamu

Bersamamu harapanku
Hilang dalam terang yang membutakanku

Aku lemah tanpa kamu*
Ku inginmu dampingi ku
Aku fahami aku bukan terbaik
Untuk dirimu

Sampai syurga ku menunggu
Sampai syurga ku cintamu
Hanya kamu

Dan segala yang ku ada
Ku berikan semua
Untuk dirimu saja


Ku mahu dirimu
Bahagia untuk selamanya
Biar sampai syurga
Aku menunggu cinta darimu
Agar ku sempurna


Aku fahami aku bukan terbaik
Untuk dirimu
Namun aku tetap aku
Yang terbaik tuk diriku

*berasa sedikit lemah tanpa yang tersayang di sisi tidak lah 100% salah, cuma, perlu di hadirkan dalam hati bahawa yang paling mencintai kita sentiasa bersama kita, iaitu Allah. Oleh itu terkembali lah rasa kekuatan itu, kerana kekuatan hakiki bersumber dari sumber asli cinta yang selamat lagi menyelamatkan: Allah

p/s: Saya tidak ada apa-apa against Faizal Tahir. Dia seorang penyanyi berbakat, mempunyai suara yang alhamdulillah, merdu.

pic googled. Romeo dan Juliet lagi. Mereka memanggil nya 'Trajedi' apabila dua orang bercinta tidak dapat hidup bersama, tapi sedarkah kita, ia adalah trajedi bila hati kita tidak kenal dan cinta Allah seperti mana Allah layak di cintai dan di agung kan?

Contoh Dua: "Mahakarya Cinta"

Begitu berat melangkah
Melihat kau bersamanya
Adakah aku yg salah
Atau hanya helah saja

Ku masih mencintai diri kamu
Walau kau menjauh
Ku rindu

Kau bagaikan udara
Yang membantu aku untuk terus hidup diatas dunia
Tanpamu ku lemah
Pasti aku tak berdaya

Kerna kau mahakarya cinta
Hoo..Hooh

Biarpun kau tidak mahu
Menerima kasih daku
Ku kan setia bersamamu
Sehingga ke akhir waktu

Ku tetap menyayangi diri kamu
Biar kau berlalu
Ku rindu

Kau takkan dapat aku lupakan
Kerna kau lah punca cinta kita
Mengajarkan ku erti bahagia
Temanilahku semula

Dengarlah pesanan daku
Yang masih akan menunggu

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.