Looking at the sky makes me want to cry coz do I ever try to fly high enough to reach You?

Monday, May 30, 2011

Cerekarama: Ada pembaikan dalam pembikinan filem untuk TV

Alhamdulillah akhir-akhir ni slot Cerekarama pada sabtu malam ada memuatkan cerita-cerita yang banyak pengajaran di dalam nya. Tapi pada saya, yang penting ialah ia tidak 'stereotype' dan cliche. Apa maksud saya?

Well...menggunakan perkataan 'stereotype' boleh membawa banyak maksud, contoh nya kalau wanita, mesti lemah dan emosi, kalau ahli agama, mesti 'benci' pada "ahli maksiat"... tapi saya kini sedar perkataan stereotype kadang2 boleh jadi agak subjektif mengikut prejudis seseorang.

Walaubagaimana pun, saya ingin kongsi beberapa cerita yang saya rasa kan membawa kelainan dan inshaAllah membawa kesedaran seperti;

1)Bila Azan Berkumandang

info and picture taken from here

Shahz Jaszle sebagai Kamarul
Zarina Zainordin sebagai Ruby
Norish Karman sebagai Latifah
Wan Sharmila sebagai Zulaikha

 2) Iktikad Ahad
info and pic taken from here

 Para Pelakon: Fizz Fairuz, Zoee Tan, Talha Harith, Idrid Md Diah, Josiah Hogan, Nor Haslina Mat Isa, Shafiq Razlan


3) Tasbih Cinta Qadijah

info and pic taken from here




Lakonan Aqasha, Jue Aziz, Syed Nahar Syed Mokthar, Rebecca Nur Islam dan Zaryn Minn.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.