Looking at the sky makes me want to cry coz do I ever try to fly high enough to reach You?

Saturday, August 22, 2015

post elak fitnah 2

(Update dari bulan Ramadhan)
Pengumuman ini bertujuan untuk MENGELAK FITNAH.
Tambahan bulan Zulqai'dah 1436:
Untuk mereka yang berminat dengan 'sebab', saya dengan LAPANG HATI atas SAUDARA SAYA dalam islam serta AYAH kepada anak-anak saya, Abu Musa Muhammad Saufy Rohmad, memberi 'sebab' kepada sekelian yang "curious", bahawa kami berpisah secara baik atas irreconcilable differences (Perbezaan yang tidak dapat di temui jalan tengah nya).
Peringatan 1:
Kita beragama islam, dan Tholaq di benar kan oleh Islam atas sebab-sebab yang di benarkan, oleh itu jangan lah bersikap seperti ia sesuatu yang HARAM seperti MEMINUM ARAK dan MEMBUNUH MANUSIA tanpa sebab yang benar.
Peringatan 2:
Para sahabat juga, malahan ada juga para nabi dan rasul yang bercerai. Contohnya satu-satunya sahabat nabi yang nama nya di sebutkan dalam Al-Qur'an iaitu Zaid Ibn Harithah, juga bercerai. Serta contoh dari kalangan Nabi pula ialah Nabi Ismail.
Wahai ahli-ahli BANGSAku, bangsa MELAYU yang beragama Islam, ubah lah pandangan mu kepada Tholaq!
*
Peringatan 3:
Doakan kami ya, agar mendapat tholaq yang "di berkati" dan "berkesan" bak Sayyidina Zaid Ibn Harithah dan Sayyidatina Zainab Binti Jahsyi.
Dan agar kedua belah keluarga kami juga menjadi berkesan dan focus kepada pendidikan yang baik buat dua orang pemimpin masa depan, iaitu Musa bin Muhammad Saufy Rohmad dan Zainab Bt Muhammad Saufy Rohmad.
Sempena bulan yang mulia ini, dengan ini saya mengumumkan penceraian saya dari Abu Musa Muhammad Saufy Rohmad. Kami telah selamat bercerai pada bulan JANUARY 2015 bersaksikan Allah dan hamba-hambanya Aisha Yunee Ryan, Nurul Izzah dan Ibu saya Hajjah Zainon Hamid di mahkamah shah alam. Alhamdulillah. Setiap yang berlaku ada hikmahnya.
Alhamdulillah juga, saya telah selamat habis tempoh iddah dan kini menjalani kehidupan seorang single mother dan homeschooling entrepreneur di Melaka. Terima kasih kepada kakak-kakak dan sisters serta ikhwah yang telah membantu kami serta menghulurkan bantuan tanpa bertepi. Barakallahu fikum wa jazakumullahu khairan. Terima kasih kakak Maddielynn Hayse Mokhtar-Cavill, kakak Noor Azurah Anuar, ukhti Nurin Mazaya Zulkifli, ukhti Ummu Soleh Abu Zaki, kakak Nor Mohd, ukhti Farhana Liyana Humaira', dan ramai lagi yang tak ter-tag.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.